2011. október 30., vasárnap

Jóéjt-játék IX. mese

(Játékszabályok jobbra, a játékfelhívásnál!)




Ez a mai egy másféle mese - nekünk, nagyobbaknak.
(Bocsánat a kicsiknek, holnap kárpótollak benneteket!)




"- A múlt nyáron, sötét éjszakán, egy kékfényű, huncut kis csillag lecsúszott az égről. Magasról jött, és fényes csíkot húzott a sötét égre, hogy visszataláljon. Egy tó tükréhez ért le, és ámultan látta magát benne. Fölkapaszkodott a sásra, hintáztatta magát, és boldogan kacagott, milyen szép is ő.
Teknőc hátán béka evezett arra, és fölkavarta a sima vizet.
Mérgesen zavarta el hintájáról a csillag, de a béka nem ment. Csónakjával ott keringett előtte, lágy hullámokat hajtva a sás alá.
"Jaj, de csúnya vagy!" - kiáltott a csillag, és a béka mérgesen szólt föl hozzá:
"Lehet, de itthon vagyok, és te nem küldhetsz el!" Hosszú vitába kezdtek, és a tó világa két táborra szakadt.
"Menjen! Semmi dolga itt" - mondta a hosszú nyakú gólya.
A sárga hajú kacsának más volt a véleménye:
"Miért, kérem? Ez nem helyes. Ő vendég, és ezért tisztelni kell."
Én egy karcsú fűzfa kinyúló ágán feküdtem, és hallgattam őket. Beszélt a fácán meg a csalogány is, rikoltozott a sokszínű páva, csak a halak tátogtak némán, merev szemmel figyelve az eseményeket. Éreztem, a hajnal megborzolta a hajamat, előbújt álmából az árnyék, reggel lett. A kis csillag fölnézett az égre, de nem látta a csíkot, mert a nap letörölte. Leszálltam a fáról, a sáshoz mentem, de a csillag már nem élt.
Hazahoztam emlékbe, egyszer majd megmutatom, olyan, mint egy lila színű kavics…"



Ugye ismerős? Fejes Endre:A hazudós c. novelláját többek közt InkaKanga olvasókuckós blogján is elolvashatjátok egészében. Nekem jó volt újraolvasni.


Azért a mai párna azért nem felnőtt párna lesz:



3 megjegyzés:

N.Zsuzsi írta...

jó reggelt :)
jó ez a másféle mese is.
Kislányosabb párnákat nem hozol?

vancsavarr :) írta...

Szia Zsuzsi!

Időközben elfogytak...
azért van most ennyi fiús, mert a fiús anyukák reklamáltak :)
Ha az, aki kisorsolódik majd, lányos párnát szeretne, készítek neki egyet!
Nem kell ilyen fiúsat választani.
Így jó lesz?

N.Zsuzsi írta...

Nagyon jó :) eggyel több lányom van, mint fiam, így ha nyernék, inkább a lányoknak kedveznék, a fiam már úgyis nagy a mesésekhez :)
Az én kedvenc meséim Janikovszky Éva történetei, legesleginkább az Örülj, hogy fiú/Örülj, hogy lány.
Zsuzsi